Friday, March 18, 2011

irgendwo auf der welt



Scene from the 1932's film „Ein Blonder Traum („A Blonde's Dream" / „Reve blonde" / „Sogno Biondo") starring Willy Fritsch, Lilian Harvey and Willi Forst. While the actors are sitting on the roof of the old Marstall in the middle of Berlin you get some impressions on how Berlin looked like before the whole area was destroyed later on. For example you can see the top of the famous castle which was destroyed by the communist regime even after WW2.
The film was a huge success at that time. When it premiered September 1932 in Berlin, police had to close the roads to the film theatre because thousands of people wanted to see the actors arriving.
The two songs performed, "Irgendwo auf der Welt" and "Wir zahlen keine Miete mehr", have been written by Werner Richard Heymann.
The film was directed by Paul Martin.


Irgendwo auf der Welt Gibts ein kleines bißchen Glück, Und ich träum davon in jedem Augenblick. Irgendwo auf der Welt Gibts ein bißchen Seligkeit, Und ich träum davon schon lange lange Zeit.

Wenn ich wüßt, wo das ist, ging ich in die Welt hinein, Denn ich möcht einmal recht, So von Herzen glücklich sein. Irgendwo auf der Welt Fängt mein Weg zum Himmel an; Irgendwo, irgendwie, Irgendwann.

Ich hab so Sehnsucht, Ich träum so oft; Einst wird das Glück mir nah sein. Ich hab so Sehnsucht, Ich hab gehofft, Bald wird die Stunde da sein. Tage und Nächte Wart ich darauf: Ich geb die Hoffnung niemals auf.

Irgendwo auf der Welt Gibts ein kleines bißchen Glück, Und ich träum davon in jedem Augenblick. Irgendwo auf der Welt Gibts ein bißchen Seligkeit, Und ich träum davon schon lange lange Zeit.

Wenn ich wüßt, wo das ist, ging ich in die Welt hinein, Denn ich möcht einmal recht, So von Herzen glücklich sein. Irgendwo auf der Welt Fängt mein Weg zum Himmel an; Irgendwo, irgendwie, Irgendwann, Irgendwo, irgendwie, irgendwann.

No comments:

Post a Comment